Folyadékpótlás a szoptatás alatt...Mennyit és hogyan?

2015.
aug.
05.

Szoptatás ideje alatt az anyatej termelődésével nő a folyadékigény az anya szervezetében.Ilyenkor fokozottan kell ügyelni a folyadékbevitelre. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy igyon amennyit csak bír... Átlagosan napi 750 ml anyatej termelődik a szervezetben, ha ehhez hozzászámoljuk a nőknek ajánlott 2 literes napi folyadékbevitelt, akkor a szoptatós édesanyáknak napi 2,7 liter folyadékot kell inniuk.

A napi folyadékbevitelhez hozzászámolandó a szilárd ételek folyadéktartalma is. A nyári melegebb hónapokban fokozottan oda kell figyelni a napi mennyiségre, mivel az izzadás miatt gyorsabb a folyadékvesztés. Az enyhe kiszáradás az anyatej minőségét még nem befolyásolja, de fáradékonnyá, stresszesebbé teszi a kismamát. A nagyobb fokú kiszáradás viszont már ronthat a minőségén is. A megfelelő folyadékpótlás biztosítja a tejválasztást a szoptatás ideje alatt. Hasznos lehet kezünk ügyében tartani egy pohár innivalót szoptatás közben is. Nem mindegy az sem, hogy mit iszunk! A szoptatós édesanya kerülje a szénsavas, túlzottan cukros, magas energiatartalmú, koffeines italokat és semmiképp ne fogyasszon alkoholt. Minden, amit ital vagy étel formájában az anya elfogyaszt, az anyatejjel a gyermek szervezetébe jut. Tea fogyasztásakor figyelembe kell venni annak esetleges élénkítő hatását, illetve cukortartalmát. A szoptatós édesanyák folyadékpótlásának képzeletbeli dobogójának első helyén a víz áll. Ahol nem megfelelő a víz minősége vagy nem szereti az anyuka a csapvizet, érdemes helyette csecsemők részére készült babavizet inni. Alacsony nátrium és ásványi anyag tartalma jótékony hatással van a szervezetre.

Hírlevél

Iratkozz fel hírlevelünkre

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. Részletes leírás
Rendben!